Ja det er et dilemma, at skulle vælge i mellem en webshop eller også en fysisk butik. Jeg vil i denne artikel komme med fordele og ulemper ved dem begge, så du kan danne dig et bredt overblik over hvad du skal vælge for netop dit produkt.
Fordelene ved en fysisk butik er.
- At du kan yde dine kunder en bedre service og give dem en personlig service som ofte vil sikre, at de kommer igen.
- At dine kunder har mulighed for, at prøve tøj osv. På.
- At dine kunder har muligheden for, at få en personlig vejledning på dit produkt.
- At dine kunder får glæden af, at kunne gå hjem med varen samme dag som de har købt den.
Ulemperne ved en fysisk butik er.
- At du skal have ansatte som skal have løn hvilket presser din indkomst på de forskellige varer ned.
- At du skal betale husleje som derfor også presser din indkomst på de forskellige varer ned. Og huslejen på de gode locations er for det meste ret høj.
- At du skal betale for el-forbrug og andre udgifter der tilknytter sig det, at leje.
- At du kan blive udsat for tyveri.
Fordelene ved en webshop er.
- At du kan holde dine udgifter nede i form af ikke, at skulle lege et butikslokale;
- At du kan holde udgifter nede i form af, at du ikke skal betale for el-forbrug osv.
- At du kan holde dig uden for tyvenes synsvinkel, da det ikke er nemt, at stjæle fra en online butik, da du ikke har varer liggende fremme eller også prøverum som kan kamuflere et eventuelt tyveri.
- At du kan sælge dine varer billigere og derfor gøre det mere attraktivt, at handle på din webshop grundet, at du ikke har, så flere udgifter som du ville have i en fysisk butik.
- At du kan tilbyde længere returret som vil gøre, at dine kunder vil have det bedre med, at købe på nettet.
Ulemperne ved en webshop er.
- At du ikke kan give dine kunder en personlig service og dermed heller ikke kan guide dem i hvad der passer bedst sammen eller også hvad der passer bedst til deres forbrug osv.
- At du skal bruge flere penge på markedsføring, da du skal bruge penge på søgeoptimering osv. For, at komme til, at ligge godt på google dvs. Blive fundet hurtigt og som en af de første.
- At du ikke kan tilbyde dine kunder, at prøve deres tøj eller også andet.
- At du ikke kan tilbyde dine kunder, at kunne få varen med hjem samme dag som de har købt den.
Her var fordelene og ulemperne ved både webshoppen og den fysiske butik Men det du skal ligge mest vægt på når du vælger er om dit produkt egner sig bedst til, at være en online eller også en fysisk vare Så der er kun tilbage, at sige held og lykke med dit nye projekt.
Kilder til mere inspiration.
inventarbutik.Dk
bizbrains.No