Ja det er et dilemma at skulle vælge i mellem en webshop eller en fysisk butik. Jeg vil i denne artikel komme med fordele og ulemper ved dem begge så du kan danne dig et bredt overblik over hvad du skal vælge for netop dit produkt.

A?ben

Fordelene ved en fysisk butik er:

  • At du kan yde dine kunder en bedre service og give dem en personlig service som ofte vil sikre at de kommer igen.
  • At dine kunder har mulighed for at prøve tøj osv. pÃ¥.
  • At dine kunder har muligheden for at fÃ¥ en personlig vejledning pÃ¥ dit produkt.
  • At dine kunder fÃ¥r glæden af at kunne gÃ¥ hjem med varen samme dag som de har købt den.

Ulemperne ved en fysisk butik er:

  • At du skal have ansatte som skal have løn hvilket presser din indkomst pÃ¥ de forskellige varer ned.
  • At du skal betale husleje som derfor ogsÃ¥ presser din indkomst pÃ¥ de forskellige varer ned. Og huslejen pÃ¥ de gode locations er for det meste ret høj.
  • At du skal betale for el-forbrug og andre udgifter der tilknytter sig det at leje.
  • At du kan blive udsat for tyveri.

Fordelene ved en webshop er:

  • At du kan holde dine udgifter nede i form af ikke at skulle lege et butikslokale.
  • At du kan holde udgifter nede i form af at du ikke skal betale for el-forbrug osv.
  • At du kan holde dig uden for tyvenes synsvinkel da det ikke er nemt at stjæle fra en online butik da du ikke har varer liggende fremme eller prøverum som kan kamuflere et eventuelt tyveri.
  • At du kan sælge dine varer billigere og derfor gøre det mere attraktivt at handle pÃ¥ din webshop grundet at du ikke har sÃ¥ mange udgifter som du ville have i en fysisk butik.
  • At du kan tilbyde længere returret som vil gøre at dine kunder vil have det bedre med at købe pÃ¥ nettet.

Ulemperne ved en webshop er:

  • At du ikke kan give dine kunder en personlig service og dermed heller ikke kan guide dem i hvad der passer bedst sammen eller hvad der passer bedst til deres forbrug osv.
  • At du skal bruge mange penge pÃ¥ markedsføring da du skal bruge penge pÃ¥ søgeoptimering osv. for at komme til at ligge godt pÃ¥ google dvs. blive fundet hurtigt og som en af de første.
  • At du ikke kan tilbyde dine kunder at prøve deres tøj eller andet.
  • At du ikke kan tilbyde dine kunder at kunne fÃ¥ varen med hjem samme dag som de har købt den.

Her var fordelene og ulemperne ved både webshoppen og den fysiske butik, men det du skal ligge mest vægt på når du vælger er om dit produkt egner sig bedst til at være en online eller en fysisk vare. Så der er kun tilbage at sige held og lykke med dit nye projekt.

Kilder til mere inspiration:
inventarbutik.dk
bizbrains.no