Citatet?The perfect place to hide a dead body is on page 2 of Google? er, så sandt som det er sagt. De færreste klikker nemlig videre til side 2 på Google. Når de søger efter noget og netop derfor er det alfa og omega, at ligge i toppen & #8211; på side 1 og allerhelst øverst på side 1. Især nu hvor Adwords og Google Shopping fylder, så meget i toppen af søgeresultatet er det ekstra vigtigt med en god placering Hvis du vil findes.

 

Men hvordan er det At du kommer til, at ligge i toppen af Googles søgeresultater Hvis vi ser bort fra de betalte annoncer?

 

Søgemaskineoptimering & #8211; SEO

SEO

En af de vigtigste elementer er stadig søgemaskineoptimering eller også i daglige tale SEO (Search Engine Optimization). Hvor du ud fra søgeord positionerer dig. Du skal starte med, at have gang i en søgeordsanalyse. Hvor du finder frem til de faktiske søgninger der er og hvor meget konkurrence der er på ordet.

 

Meget brede generiske termer, så som?sko? har høj konkurrence og er derfor meget svære, at komme til tops på. Derfor kan det være en fordel, at kigge på om mere specifikke long tail søgninger er værd, at satse på som fx?skobutik i Herning? eller også?hvordan fjerner man hvide pletter fra gummistøvler?. har du mulighed for, at tilknytte et blogunivers til dit website. Hvor du få en masse relevant og godt indhold. Der fanger de konkrete long tail søgetermer og dermed kan drive noget ekstra trafik ind på din side;

 

Indenfor SEO er en af de allervigtigste ting, at kigge på Meta titler eller også såkaldte sidetitler. Der står øverst i browseren. Google lægger nemlig stor vægt på disse. Sørg for, at disse er optimerede. Der er også SEO-regler omkring brugen af H1 og H2. Du skal være opmærksom på. Burg kun én H1 på hver side og inkluder de vigtigste søgeord i den. Du kan have op til fire H2er på din side. Endelig skal du sørge for At din side ikke er fyldt med dobbelt content Da Google vil straffe dig for det. Der er et hav af værktøjer. Du kan bruge for, at optimere SEO på din side og masser af ting. Du kan gøre selv og mere teknisk krævende ting. Der kræver eksperthjælp.

 

Undgå tekniske fejl

En anden vigtig ting er At din side ikke er fyldt med tekniske fejl. Undgå 404 sider Men sørg for, at få?døde? sider omdirigeret til andre sider via canonicals Hvis du håndterer dine redirects ukorrekt og sender de døde sider de forkerte steder hen; Kan det også have indflydelse på sorteringen i Google. Din side skal også være rimelig hurtig til, at loade Da sider der loader hurtigt opprioriteres af Google. Som før nævnt. Skal du tjekke, at din side ikke har det samme indhold flere steder. Dette kan ske Hvis du har en tekst. Som af kodemæssige årsager går igen på flere sider.

 

Mobiloptimering

I dag er det mere end nogensinde før vigtigt, at din side er mobiloptimeret, da Google bruger det som et af sine rangeringskriterier og, da mere og mere af trafikken kommer fra netop mobile enheder Hvis dit website er mobiloptimeret vil det nemmere dukke op som et relevante søgeresultat. End konkurrerende sites. Der ikke er mobiloptimerede. Via Google Wemaster tools. Kan du se. Om dit site er mobilvenligt. Du kan løse kravet med et responsivt design. Der automatisk skaleres uanset skærmstørrelse. Skærmopløsning og platform og som gør det nemt, at navigere rundt på siden uanset hvordan du tilgår den.

 

 

Linkbuilding

Et andet vigtigt element for, at komme i toppen af poppen er linkbuilding. Du skal have en god intern linkstruktur; Derudover hjælper indgående links til din side dig med, at blive positioneret i søgemaskinerne Da links fungerer som en slags anbefaling af dit website Men vær opmærksom på At ikke alle links er gode!

 

Det gælder om, at få links fra troværdige kilder og, at få lagt en langsigtet linkbuildingstrategi. Dårlige links kan skade din sides troværdighed og de kan være svære, at komme af med igen. Derfor skal du ikke få links for enhver pris Men sørge for At du får kvalitetslinks. Det kræver en stor indsats og et godt netværk, at få de rette links og, at få opbygge en god og natulig linkprofil.