Vi har alle sammen nogle budskaber. Som vi inderst gerne vil ud med. Det er tanker og idéer om verden. Som vi føler andre ville kunne have gavn af, at have. Eller som vi ville have gavn af At andre forstod og accepterede. For nogle mennesker er det deres job, at kommunikere disse budskaber ud til andre på en overbevisende og effektiv måde. Det kan være chefen i en virksomhed. Der skal præsentere hans og virksomhedens fremtidsplan for de ansatte Så de har lyst og mod til, at følge ham. Det kan være sælgeren. Der skal overbevise kunden om At et køb er det rigtige valg. Eller advokaten der skal overbevise dommeren om At hans klient er uskyldig. I alle disse tilfælde er der et indre budskab. Som gerne skal kommunikere ud, så godt som muligt. Ikke skal det være logisk og sammenhængende. Det skal også være appetitligt og forståeligt. Det er ikke altid nemt; Og derfor arbejder flere på At blive bedre til, at kommunikere deres budskaber ud på en stærk måde.

Der er flere tilgange til problemet Men jeg er nået frem til en teknik. Som er, så simpel som den er effektiv. Jeg fandt frem til denne teknik Da det gik op for mig. Hvor gode sange er til, at overbevise os om ting. Der er en grund til, at musik bliver brugt i alt fra politiske kampagner til reklamer og propaganda. Musik har en særlig måde, at snige sig forbi vores filtre og ind i vores underbevidsthed. Hvor de accepteres.

Men det er ikke musikken. Det, at skrive en sang kræver nemlig At man virkeligt bearbejder sig budskab. Ingen gider høre komplekse tal eller også matematisk bevisførelse i en sang. Det vi har lyst til, at lytte til er farverigt og spændende. Metaforer og historier; Billeder og spænding.

Det kan gøres med ethvert emne. Selv leasing af varebiler. Forestil dig en sang om den glade kører af en varebil; Der er fri for bekymringer Fordi bilen er leaset. Beskriv denne chauffør i detaljer . Der får din målgruppe til, at identificere sig med ham. Beskriv alle følelserne i detaljer. Og forsøg, at lade dit publikum mærke hvad du har, at sige. Og find, så en metafor der gør leasing til et håndgribeligt emne.

Så skriv en sang! Ikke, fordi du skal optage den. Og spille den overfor de mennesker. Du ønsker, at kommunikere til budskab til. Men, fordi det vil tvinge dig til At pakke dit budskab ind . Der er ufatteligt effektiv. Når først du har skrevet sangen Så kan du begynde, at omskrive den til en tale eller også lignende. Som sælger kan det godt betale sig, at have den slags?lyrik? liggende i en notesbog du har med dig rundt.